La portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha assegurat hui que “si el Pla Especial de Protecció del Palmeral encara no està operatiu és perquè la Generalitat el manté bloquejat des de 2007, any en què l’Ajuntament el va remetre al Govern valencià per a la seua aprovació definitiva”.

“És sorprenent que l’equip de govern es presente ara com el promotor d’este pla, doncs cal recordar que durant els últims anys el PP d’Elx s’ha mantingut plegat de braços en lloc de reclamar als seus companys de València que donaren llum verda a este pla necessari per a protegir el Palmeral il•licità”, ha explicat Mollà.

La portaveu de Compromís per Elx ha destacat que “este pla acumula un retard enorme, ja que l’últim PGOU va ser aprovat en 1998 i des d’aleshores continuem sense esta figura legal que done la cobertura que es mereix al nostre principal llegat natural, per tant, exigim al Consell la seua aprovació immediata”.

“A més, esta protecció es fa especialment necessària després que en gener finalitzara la suspensió de llicències d’obra dins del Palmeral, un fet que obre la porta a que es puga construir dins d’este espai natural, una opció amb la que Compromís està totalment en contra”, ha apuntat Mireia Mollà.

La portaveu de Compromís per Elx ha explicat que “malauradament no podem confiar en què l’equip de Mercedes Alonso vaja a garantir la protecció del Palmeral, doncs el seu partit sempre ha votat en contra de suprimir les llicències d’obra dins d’este espai amb una clara intenció de seguir alimentant el boom urbanístic, fins i tot per damunt d’un bé natural que és Patrimoni de la Humanitat”.